درود!

در این گزارش، قصد داریم گزیده یادداشت‌هایی «نکات» که در پست گذاری مفید است به طور فشرده بیان کنیم. این یادداشت‌ باعث می‌شود شما بازدید مطلب خود را افزایش دهید.

در ادامه با ما همراه باشید ...

در انتخاب نوع پست هوشمند عمل کنیم

در حقیقت، ما باید پستی را برای گذاشتن انتخاب کنیم که یکی از مسائل مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده است. اگر به پستی بیش از حد در فضای مجازی توجه شده است تقریبا مخاطبان شما به حداقل می‌رسند اما اگر پستی که بسیار هم داغ و جنجالی است که کمتر وبی به آن پرداخته را منتشر کنیم، میبینیم که بازدید سایت به حداکثر میرسد.

مطالبی که بیش از حد به آن توجه شده را چگونه پست کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد؟

در پاسخ به این پرسش باید معیار زمان را نظر گرفت. هرچه قدر شما زودتر اقدام کنید برای گذاشتن اینطور پستی، شما بهتر در نتایج گوگل نمایش داده خواهید شد؛ البته با این پیش‌نیاز که سایت یا وبی دارید که برای گوگل ارزشمند است.

ارتباط تصویر پست با محتوا

سعی کنید همواره تصویر پست را مرتبط با محتوا انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود شما دارای ارزشی ویژه نزد کاربرانتان شوید و تبدیل به یک رسانه پوچ که تنها دارای مطالب هرز است نشوید!

تیتر یا عنوان جذاب

گذاشتن تیتر جذاب برای پست‌ها یکی از ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود گروه عظیمی از کاربران به سایت شما روانه شوند! همواره جملاتی جذاب برای عنوان خود انتخاب کنید. اینگونه جملات معمولا کاربر را سوق میدهد تا بفهمد واقعا ماجرا چه بوده است؟!

کدام یک از دو تیتر بالا شما را جذب می‌کند؟!

داشتن موضوع

همواره سعی کنید مطالبی را برای اشتراک انتخاب کنید که با موضوع سایتتان در ارتباط باشند. مثلا اگر سایت شما طنز است دیگر نیازی به ارسال اخبارهای مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی یا ... نیست!

 در تصویر پست از عکس‌های با کیفیت و کم حجم استفاده کنید!

همواره سعی کنید در تصویر پست از عکس‌های با کیفیت استفاده کنید و البته این را هم در نظر بگیرید که عکس‌ها باید کم حجم باشند. برای این بهره‌وری ویژه می‌توانید از نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید. هنگامی که عکس را در فوتوشاپ وارد می‌کنید به قسمت سیو بروید و تصویر را با فرمت JEPG سیو کنید. بعد پنجره‌ای مثل زیر برای باز خواهد شد که میتوانید آزادانه حجم را کم یا زیاد کنید. البته با تغییر حجم تغییراتی در کیفیت به وجود خواهد آمد اما چناچه تغییرات را روی گزینه Medium قرار دهید بیشترین کیفیت را در کمترین حجم خواهید داشت!

برچسب انتخاب کنید!

همواره برای پست خود برچسب انتخاب کنید. برچسب‌ها همان کلمات کلیدی هستند که با آنها میتوانید مطلب را با چند عنوان با مرورگر آشنایی دهید. سعی کنید در انتخاب برچسب‌ها از کلماتی که در ارتباط با پست هست انتخاب کنید.

بهتر است برای ارسال برچسب خود را جای کسی که جستجو می‌کند بگذارید و از همه جنبه‌ها برچسب‌ها را وارد کنید.

در زمان‌های مشخص پست بفرستید

بهتر است که نظم خاصی در فرستادن پست‌هایتان باشد. برای این کار میتوانید از امکان «ارسال در آینده» یا «تغییر تاریخ انتشار» استفاده کنید.

آدرس مطلب داشته باشید

تلاش کنید که به جای اینکه تاریخ یا عددی در آدرس مطلب باشد یا عنوان مطلب باشد یا آدرسی به صورت انگلیسی.

مثلا برای پست‌های «دانلود فونت A Taha»  و «تست هوش تصویری | ادامه دنباله‌ی جدول» دو آدرس زیر پیشنهاد می‌شود:

http://www.trolliya.ir/ataha.html

/تست-هوش-تصویری-ادامه-دنباله‌ی-جدول/http://www.trolliya.ir

واژه‌ها را درست بنویسید

بسیار مهم است که شکل اصلی واژه‌ها را درست بنویسید و غلط املایی نداشته باشید چون در صورت وجود غلط املایی، برای مخاطب خود شعوری قائل نخواهید شدو همچنین مخاطب پس از دیدن اشتباهات مکرر شما، نویسنده را انسانی بی‌سواد تلقی خواهد کرد و به مطالب شما اطمینان نخواهد داشت بنابراین دیگر به وب شما سر نخواهد زد.

امکان فرستادن دیدگاه باز باشد

این ویژگی هم یکی از مهمترین بخش‌های پست است. در صورت باز نبودن بخش دیدگاه‌ها مخاطبانتان با شما تعاملی نخواهند داشت و تقریبا نسبت به وب شما دلسرد خواهند شد چون ارزشی برای انتقادات، پیشنهادات و یا پرسش‌هایشان قائل نشده‌اید.

بین مطالبتان از عکس استفاده کنید

سعی کنید چناچه مطالبتان طولانی است از عکس استفاده کنید تا کاربر از خواندن آن خسته نشود. آدرس زیر مثالی خوب برای این مهم است: